İçeriğe geç

Ayıplı Mal Durumunda Ne Yapmalıdır

Ayıp mal aldığımızda neler yapmalıyız?

Tüketici, haklarını kullanmadan önce, satın aldığı ürünün ayıplı olduğunu 30 gün içinde satıcıya bildirmek zorundadır. Bu tedbire hukuken “ayıp bildirimi” denir. Ayıp bildirimi belirli bir şekle bağlı olmadığından, ayıp bildirimi telefonla veya şahsen yapılabilir.

Malın ayıplı olmadığının ispatı kime aittir?

Malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren altı ay içinde ortaya çıkan ayıplar, teslim gününde var sayılır. Bu durumda malın ayıplı olmadığını ispat etmek satıcının sorumluluğundadır.

Ayıplı mal kaç gün içinde ihbar edilir?

“Ürünün açıkça ayıplı olduğu anlaşılırsa, tüketicinin otuz gün içinde ayıbı satıcıya herhangi bir yolla bildirmesi yeterlidir.

Ayıplı malın para iadesi nasıl yapılır?

Arızalı ürünü nasıl iade edebilirim? Bir tüketici arızalı bir ürün satın alırsa, ürünü satın aldığı firmaya başvurarak ürünü iade edebilir. İade girişimci tarafından kabul edilmezse, tüketici hakem heyetine başvurma seçeneği vardır.

Ayıplı mal için ihtarname şart mı?

223/2. Bu maddeye göre bu ayıbın derhal bildirilmesi zorunluluğu vardır. Yargıtay, 11.

Tüketici mahkemesi masraflarını kim öder?

Mahkeme masrafları, mahkemenin bir davayı inceleyebilmesi için yasa gereği ödenmesi gereken masraflardır. Prensip olarak, başlatılan her hukuki anlaşmazlıkta yasal masraflar davacı tarafından karşılanır.

Satın aldığımız bir mal ayıplı çıkarsa ne gibi haklarımız vardır?

Evet, satın alınan ürünün ayıplı olduğu ortaya çıkarsa tüketiciler, ürünün tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde iade, ayıpsız eşdeğer bir ürünle değiştirme, ayıp oranında fiyat indirimi veya ücretsiz onarım hakkına sahiptir. Tüketici dilediği tüm hakları kullanmakta serbesttir.

Ayıplı mal için tazminat davası açılabilir mi?

Bu gibi olası durumlarda Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 4. maddesinde; “Tüketici, ayıplı malın ölüme ve/veya yaralanmaya ve/veya kullanım sırasında diğer malların zarara uğramasına neden olması hâlinde, imalatçı/üreticiden tazminat talep etme hakkına sahiptir; ayrıca tüketicinin seçimlik haklarından herhangi biri de vardır.” hükmü yer almaktadır.

Ayıp ihbarı zorunlu mu?

Türk Ticaret Kanunu’na göre ticari alım-satımlarda alıcı, açık ayıplarda iki günlük, gizli ayıplarda ise sekiz günlük yasal süre içinde muayene ve ihbar yükümlülüğünü yerine getirmek zorundadır.

Ayıplı mal şartları nelerdir?

Malda ayıptan ancak sözleşmede kararlaştırılan mal teslim edilmişse, ancak malın vaat edilen nitelikleri eksikse veya malın cins ve niteliğine göre sahip olması gereken nitelikler eksikse söz konusu olduğu söylenebilir. Dolayısıyla ayıp, malın nicelik bakımından ayıplı olmamasından ibaret değildir.

Malın ayıplı olduğu nasıl tespit edilir?

Satıcı, satılan malın belirli özelliklere sahip olup olmadığını alıcıya bildirmek zorundadır. Bunların özelliği; Ürün, ambalajında, kullanım kılavuzunda, reklam ve ilanlarda belirtilen özelliklere sahip değilse veya üründe bulunması gereken özellikler yoksa ayıplı sayılır.

Ayıplı mal davası ne kadar sürer?

Arızalı araçla ilgili dava ne kadar sürer? Ancak dava açılmadan önce ön tespitler ve arıza tespiti zamanında ve usulüne uygun olarak yapılırsa davanın 1 yıl veya en fazla 1,5 yıl içerisinde tamamlanması da mümkündür.

Hangi ürünler iade edilemez?

Niteliği itibariyle iade edilmeleri mümkün olmayan mal/hizmetler; çabuk bozulan veya son kullanma tarihi geçen mal/hizmetler, tek kullanımlık mal/hizmetler ile kopyalanabilir her türlü yazılım ve programlardır.

Ayıplı mal için nereye başvurulur?

Söz konusu uyuşmazlıkların 6502 sayılı Kanun’un 73/A maddesi çerçevesinde çözümlenmesi için arabuluculuk kurumu ile tüketici mahkemeleri birer dava açmakla yükümlüdür. Tüketici mahkemesi bulunmayan yerlerde ise asliye hukuk mahkemelerine başvurulması gerekmektedir.

Ayıplı mal zamanaşımı süresi ne kadardır?

(4) Ayıp daha önceden sorumluluğun konusu olmamışsa, ayıplı üründen doğan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkmış olsa bile, ürünün tüketiciye tesliminden itibaren iki yıllık zamanaşımı süresine tabidir. Konut ve tatil amaçlı gayrimenkullerde bu süre beş yıldır.

Ayıplı araç aldım ne yapmam lazım?

-Satıcıya derhal haber verilmelidir. -Satıcının hile ile gizlediği veya ağır ihmali bulunan bir ayıp varsa, bunu da derhal bildirmelisiniz. -Satıcının hile ile gizlediği veya ağır ihmali bulunan bir durum yoksa, satıcıya karşı rücu hakkı yoktur.

Ayıplı mal şartları nelerdir?

Malda ayıptan ancak sözleşmede kararlaştırılan mal teslim edilmişse, ancak malın vaat edilen nitelikleri eksikse veya malın cins ve niteliğine göre sahip olması gereken nitelikler eksikse söz konusu olduğu söylenebilir. Dolayısıyla ayıp, malın nicelik bakımından ayıplı olmamasından ibaret değildir.

Ayıplı mal için nereye başvurulur?

Söz konusu uyuşmazlıkların 6502 sayılı Kanun’un 73/A maddesi çerçevesinde çözümlenmesi için arabuluculuk kurumu ile tüketici mahkemeleri birer dava açmakla yükümlüdür. Tüketici mahkemesi bulunmayan yerlerde ise asliye hukuk mahkemelerine başvurulması gerekmektedir.

Ayıplı maldan kimler sorumludur?

Dolayısıyla tüketiciye ayıplı mal satan satıcı, sattığı ürünle ilgili olarak tüketicinin doğacak bütün şikâyetlerini gidermekle yükümlüdür.

Tavsiyeli Bağlantılar: Türkiyede Müzecilik Nedir

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

şişli escort ankara escort